Försök till effektivitet

Jag har kommit fram till att jag inte har någon vidare självdisciplin. Att inte ha något jobb eller någon slags fritidsaktivitet att gå till på dagarna bidrar till att jag blir rätt degig. På lördag är det ju faktiskt högskoleprov och jag har pluggat långt ifrån tillräckligt till det. Varje gång jag väl satt mig för at plugga och lyckats övervinna delar av ångesten så skiter det sig bara ändå. Antingen somnar jag..ens?..eller så får jag panik av boken för att allt verkar så lätt, men jag vet ju att det inte är det. När man sitter och skriver provet är man ju inte alls i samma tillstånd som när man sitter hemma. Åååhh!!
  Hur som så kände jag idag att om jag över huvud taget ska ha chans att få fler poäng så får det bli på orddelen och för att jag över huvud taget ska plugga något på förled, efterled och andra svåra ord som finns så var jag tvungen att göra en att-göra-lista. Med en sådan får jag tydligen lite mer motivation. Det känns som att jag kan få belöna mig och så ser jag verkligen hur mycket jag måste få gjort. På listan skrev jag upp fyra pass på 30 minuter med ordträning och två pass på 30 minuter med engelskaläsning. Dessa pas har jag sedan spritt ut bland en massa andra saker som att byta lakan, städa toaletten, dricka kaffe, vattna m.m. Och se på fanken, jag har faktiskt gjort tre av ordpassen och ett läspass hittills. De är dags för det sista ordpasset efter detta inlägget och jag kommer nog sätta mig mer senare ikväll också antar jag. Det borde jag. Hur som blir det kissa först för kaffe vill alltid göra mig kissenödig minst två gånger efteråt. Förstår inte varför. Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

lycka till:D

2010-04-07 @ 19:51:59
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lycka till finis! och tänk på vilken dag det är i morgon ;)

2010-04-08 @ 12:59:28
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0