Operation Städ

Var på arbetsförmedlingen idag och pratade om grejer och saker. När man gick därifrån kände man sig riktigt självsäker och som att man skulle ta tag i typ allt och bara bräsa, vilket nog inte kommer hända ändå. Hur som träffade jag Holmgren där och det visade sig att han ska vara praktikanttillskottet som ska hjälpa oss på Knopen under november månad, då Poppo och Emelie spenderar mycket tid på en strand i Thailand. Fusk. Jag döper honom här och nu till Diskpojken. Spenderade lite tid med Mattibooi efter arbetsmojset och sedan körde jag bil i staden och i många många rondeller. Jag ägde. När jag kom hem hade jag noll att göra så jag började på operation städa vårat hus. Själva grejen är att min äldsta lillebror, Karl, ska få ett eget rum, mammas arbetsrum. Hon har då inget annat rum att vara i än vårat förråd, som alltid är kallt..., så för att hon ska få plats där måste vi röja där, men där finns inte så pass mycket att slänga för det är mest en frys och typ skridskor och krukor. Så, för att kunna tömma det förrådet måste vi städa ur en massa garderober i hallen och de två mindre förråden på övervåningen. Det är där jag började projektet idag. Mycket, mycket, mycket, bara för att mina bröder kivas om sin lilla yta. Jag får ju i och för sig något att göra...


Så här såg det ut innan jag började. Till vänster finns också hyllplan som är överfulla med spel, de syns lite, och till höger finns stora hyllor med typ massor av täcken och kuddar och grejer. Väldigt mycket, på väldigt lite plats. Så mycket skit en familj kan samla på sig! Sjukt ju! Mamma kommer få mycket separationsångest under den här operationen, men jag ska nog lyckas övertala henne.


Kommentarer
Postat av: Lisa

naaajs:) glasögonen är små små små^^ tihi<3

2009-10-19 @ 22:04:54
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/
Postat av: Anthony

sv. nä ett tag^^

2009-10-20 @ 13:41:47
Postat av: Nathalie

men det är skönt att röja och rensa! gillar känslan efteråt, känns lättare typ^^

allt bra med dig?

2009-10-20 @ 14:51:07
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0