Gladeväder

Ja, man blir rent ut sagt glad när vädret är fint. Det är inte så konstigt att statisktiken säger att alla är mer deprimerade under vintern.
  Igår var det hur fint som helst, jag gick upp tidigt, städade hela övervåningen, Mattias kom efter lunch och vi tog en lång promenad och gick på stensösen vid havet, men bara en liten stund för vi upptäckte spindlar som sprang svinfort över stenarna så det ser ut som att de inte rör benen. Mattias skrämde upp mig och sa en massa hemska saker om dem. Inte ok! Vi hoppade lite studsmatta också och försökte klippa klorna på våran kanin, men vi råkade dra med lite päls en gång och sen var det kört...mitt bröst, min mage och mitt lår blev slajsat. Aj.
  Idag är det minst lika fint väder, men det känns ju långt ifrån lika bra som igår. Jag tror jag vet att det beror på att jag nu är helt ensam hemma för det är inte påsklov längre. Det var helt ok att ha hela familjen hemma förra veckan. Och jag saknar hela tiden Mattias när han inte är hos mig. Dåligt.
  Jaja, klockan tre ska jag hämta Gustav på fritids och Karl borde komma hem innan dess också så jag är inte ensam så länge till.
  Förresten, jag klippte av alla mina naglar nyss. Jag minns inte när jag hade så här korta naglar senast. det är skitjobbigt. Det känns så konstigt på fingertopparna när man nuddar saker och så kan man inte klia sig bra alls. Det var hur som nödvändigt eftersom min tanke är att jag ska försöka sluta bita på naglarna. Det är verkligen en dålig vana. Så, korta naglar i några veckor kanske hjälper, vad vet jag, värt ett försök i alla fall.


Jag planterade också om mina blommor igår och passade på att sätta min bambu i jord. Den har stått i vas förut så jag hoppas att den överlever förändringen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

hihihih något på hjärtat^^ sommarfin blogg du har gjort nu! <3

2010-04-12 @ 23:49:49
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0