Mörker

Godmorgon. Mörkt ute? Ja. Det börjar kännas lite jobbigt att gå upp varje morgon i mörker och vissa dagar inte gå hem förrän mörkret kommit tillbaka. Dagar då man är ledig däremot, då man vaknar mycket tidigare än man behöver och det är mörkt ute, det är då det är allra mysigast att ligga kvar och gosa med täcket. Jag borde satsa på Idas knep tror jag, att sätta en lampa på timer så det blir ljust och man inte vill ligga kvar lika länge...dock känns det ju som att är man trött, ja då fortsätter man sova. Fast kanske värt ett försök?
  Idag blir det en morgon/förmiddag av molekyler, i eftermiddag en föreläsning med molekyler och sedan bär det av ner till Varberg för estetkonsert där min syster ska vara med. Det blir najs. Jag ska passa på att hämta jätteviktiga saker som julpynt och post också. Och det bästa av allt, gosa med Mattias!
  Jag har förresten också tänkt att gratulera min far. Det blev igår klart att han har jobb på Volvo. Inte med att bygga bilar eller designa dem eller egentligen något som har med bilar att göra. Jag tror bara att han ska vara den coola datanördkillen som kan allt om mjukvarusystem. Typ någon slags konsultliknande människa. Det spelar ingen roll att jag frågar honom ens vad han ska göra, för när han börjar förklara förlorar han mig efter första meningen. 
  Jaja, mot en värld av lindlarkatalysatorer och grignardföreningar!



Just precis, grignardreagent kan användas då man gör alkohol, dock är inte
det vad som händer på bilden, det är något annat coolt. Tänk vad de lär oss.
Snart gör vi väl opium på labbet skulle jag tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0