Jul på Liseberg

Ja jag var ju i Göteborg igår ja. Först gick jag och Mattias och tittade lite i affärer och jag bara råkade köpa ett par byxor och en tröja. Det får man göra när man precis fått lön! Hur som tog vi oss till Lisas lägenhet sedan där det fanns hur mycket julfika som helst. Lisa hade gjort knäck, jul-cup cakes, pepparkakor och köpt lussebullar. Calle hade lagat årets glögg, clementin. Fy vad mätta vi blev. Gott var det. Efter en stund gick vi till Liseberg där det alltid är mysigt att bara vara, man behöver inte köpa av de överdyra sakerna i stånden, man får bara titta om man vill. Vi åkte sagoslottet, där jag pussade på Mattias, och så åkte vi upp i knappnålen också. Det finns många lampor i Gbg, fem miljoner på Liseberg.
  När vi kände oss nöjda gick vi för att äta, det blev en slags pub där många äldre män tittade på fotboll, el classico för de som vet, och maten satt najs. Efter många omständigheter lyckades vi också ta oss hem till Varberg igen där jag och Mattias avnjöt den sista stunden av dagen framför reprisen av Chuck.
  Jag säger att det lätt var min bästa första advent!


Det coola gänget vid värmande glöd. Najs.


Kommentarer
Postat av: Lisa

asgett^^

2009-11-30 @ 17:56:13
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0