Söndagsmiddag

Idag "firades" min och min systers födelsedag, farsdag och farmors födelsedag. Vi träffas inte särskillt ofta allihopa i min fars släkt, men nu blev det en bra kombo. Jag tog med mig Mattias också, för att det skulle finnas någon där som vi inte firade...nej, mest för att han har en snygg stuss. Farmor bjöd på kalvstek och rotfruktsblandning. Blandningen bestod av potatis, vanliga morötter, vita morötter, gula morötter och röda morötter, något vi fick höra, tror jag, minst fem gånger. Vi åt också björnbärspaj och fick höra många livshistorier. Mina farföräldrar var typ bundisar med Mattias farföräldrar någon gång för längesedan nämligen. Dessutom var min farmor Mattias lekisfröken. Det gör saker och ting lite coola. Kanske? Jobb gjorde att vi fick gå därifrån, Mattias jobb. Jag åkte hem och tittade på julkalender. Pelle Svanslös. Det gör man när man är sjuklig, för det hjälper. Eller så är det bara någon slags tradition jag har...Dessutom är det ju nära till jul. Snart somnar nog jag. Fatkis!


Min farmor heter Gunnel och jag tror att många fler vet vem hon är, jag har bevis ^^


Kommentarer
Postat av: Lisa

haha, mysig bild^^ camilla är coolbrud^^

2009-11-16 @ 06:42:17
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/
Postat av: Anna

I KNOW GUNNEL! Jag minns inte särskilt mycket, MEN jag minns att en dag på sommarlovet var alla andra barn lediga, förutom jag och någon mer, om det inte var Mattias tro? I alla fall jobbade Gunnel då och hon fjäskade hårt för oss =D Vi fick hallon och glass och fick äta hur mycket vi ville...hehehee



Ah detta kortet...jag undrar och har frågat mamma så många gånger, om hon hatar mig? Kolla på mina kläder...herregud!

2009-11-16 @ 10:20:48
URL: http://www.frokenkollberg.blogspot.com
Postat av: Johan den långhårte jävul

haha, helt underbart kort, hitta mitt ex för ett tag sen då man sorterade grejer.

long long long time ago

2009-11-16 @ 21:17:59
Postat av: MatteSnygg_90

Gott med morötter :) Och gott att du hittade det här kortet till slut, så najs^^

2009-11-17 @ 14:09:23
Postat av: Johanna

Hihi, det är ett väldigt gulligt kort ^^

2009-11-17 @ 16:14:27
URL: http://johannaboerjesson.blogg.se/
Postat av: cicci

knaskort^^

2009-11-17 @ 23:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0