Svinis

Hade ju ett litet vaccinäventyr igår också. Väntade på att mormor skulle komma hem från ett tandläkarbesök så att vi kunde gå tillsammans för att ta sprutan här i Läjet. De öppnade mottagningen klockan ett och vi kom dit strax före två skulle jag tro. När vi kom hade långt ifrån alla som stått i kö sedan klockan ett fått komma in. Vi var alltså inte riktigt ensamma om att vilja vaccineras. Fick veta av Calle, som stod kanske 25 pers framför mig och mormor i kön, att de fått 150 doser. När läkar Pär kom ut efter att vi stått i kö i kanske en kvart hade han en väldigt kort remsa kvar med nummerlappar och allt hopp rann ur hela kön. Alla stackars gamla..Hur som försökte jag och mormor oss på en chansning. Vi gick hem och ringde till vårdcentraler i stan, men där fick man inga svar så vi åkte in till Västravallgatan och ser man på, vi fick nummer 13 och 14, dessutom kom vi 20 minuter innan det skulle börja vaccineras så hela alltet slutade ju riktigt super. Var därifrån mindre än en timme senare utan en allergisk reaktion. Dock gav den dumma sprutan mig äckel senare ändå. Dumma svinis!


Ja, det var ju som sagt lite kö...och kallt var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0