Kemi

Ja då har KEM011 börjat till slut. Första föreläsningen idag kändes helt ok och jag hängde helt klart med på allt. Känns lite synd bara att jag inte hinner repetera det vi gick igenom idag eftersom vi har en minitenta imorgon. Vi måste bli godkända i laboratoriesäkerhet för att få lov att laborera. När vi klarar oss får vi dessutom varsin labrock. Najs!
  Idag har jag hunnit med att vara miljövänlig och slängt kartonger, batterier, glödlampor och sånt där krams. Har också lärt mig tvättstugan, ätit väldigt salt ris och hämtat upp min kemibok på posten. Den är fet. Och på engelska, känns som att jag kommer få lite problem med det här...
  Hur som har jag försökt läsa på till provet idag, men det går knappt. Jag bara blir trött och somnar och så är allt så luddigt. Jag vet inte riktigt vad man ska komma ihåg...jag tror inte jag kommer komma ihåg något. Typiskt. Men jag vill få min labrock imorgon!!


Lite drygt 1000 sidor kemi. Detta är dessutom bara hälften av den kemi vi ska läsa i höst...Hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0