Sammanfattning

Så lider helgen mot sitt slut. Det har ju hänt en hel del ändå så man kanske ska ta och sammanfatta det hela lite smått.
  Mattias kom upp i torsdags och vi strosade runt på stan, fikade och förflyttade oss lite random genom en vandring till Järntorget då vi fick veta när vi var innte på Shelta att de hade en butik där också. Vi kom dock dit fem minuter innan de skulle stänga, men vi såg en massa butiker som verkade mysiga och åkte dit i fredags också. Först avslutade vi dock torsdagen med att äta massaman och somna i soffan. Eller, jag somnade i soffan på Mattias på ett kanske inte egentligen bekvämt sätt.
  Sovmorgon på fredagen, tog med Mattias på min enda föreläsning och han begrep ingenting. Det var inte heller något vi räknade med. Tog en spårvagn till järntorget, fikade på Frid och Fröjd, ett helt fantastiskt mysigt ställe. Vandrade runt, kapade ett par LP-skivor, var inne i fair trade-butiker, besökte Myrorna, gick mot den vanliga stan och hittade hur många mysiga ställen som helst i Haga och typ tusen caféer som såg övermysiga ut. Träffade helt random på lite varbergare, Emelie, Emma, Maja m.fl. När vi tagit oss till saluhallen stötte vi på Anthony och hela dagen kändes som en återträff. Jag hann också förnya mitt medlemskap på Body Shop som innebar att man betalar 100 kr, får 50 % rabatt på valfri vara och sen får man 100 kr i presentkort på sin födelsedag plus en massa bra erbjudanden. De tycker om att ge bort saker, jag fick gratis vykort till exempel. Och hon ville tvunget ge mig en liten testflaska av love etc.-parfymen som jag redan har. Oj, oj, oj. Köpte också en present till mig själv. Jackan jag nämnt tidigare, fast en mörkgrön för det är mycket snyggare. Ska få ersättning för den senare, därav present. Nu kommer dock det bästa med hela dagen. Jackan saknade en liten enstaka fjuttig knapp som håller fast fodret inuti, det var det sista exemplaret i den storleken, så, ja, jag fick rabatt för defekt vara. Minus 300 kr. SCORE! Surt för dem, apbra för mig. Avslutade kvällen med finmiddag med lax, pasta, vin och tända ljus. Det blev också dödligt vapen 2 och chips. Jag älskar finkvällar med mitt gos <3
  I lördags sov vi länge och sen kändes det som att allt gick så fort. Skjutsade Mattias till tåget och mådde ledset för att det dröjer tills vi ses igen. Åkte hem och gjorde mig fin till sittningen, var plötsligt där och full och sen så var det över alldeles för plötsligt. Igår gick precis allting lite för fort.
  Idag vaknade jag tidigt och mådde inte alls så illa som jag befarade. Gick upp, åt chips, pappa kom hem, vi så på Blades of Glory, fantastiskt rolig är den ju! Sen tog jag bussen till ICA MAXI och köpte mig äntligen basilika. Stekte biffar som räcker hur länge som helst och nu sitter jag här och tänker stoppa i mig tusen vindruvor.
  Det blev visst rätt långt ändå, men vad gör väl det, någon orkar nog läsa.
  Imorgon ska man tillbaka till kemi igen. Blä!


Jag skulle vilja säga att bilden är mysig, men det var verkligen så mycket mysigare. Kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0