Cellen 1

Ja, rubriken är kort och gott kursnamnet på den kurs jag läser nu. Den är rätt intressant, men den är alldeles för kort för att vara nödvändig. Man sätter sig för att plugga och det går verkligen inge bra, för man vet inte vad som är för mycket att läsa sig, hur mycket detaljer man ska kunna och vad. Heljobbigt. Pluggstunden hos Moa igpr slutade med att ingen pluggade, vi gick och köpte tacotallrikar och tittade på Twilight. Idag bara äter jag godis och känner att jag inte kommer framåt. Kanske gör jag det ändå. Jag skriver ju åtminstone ihop en sammanfattning.
Hade labb idag, vi blandade lite vätskor där det fanns celler och räknade dem sedan i mikroskop. Helt enkelt och meningslöst, men lite kul. Imorgon ska vi göra i princip samma sak vad ag förstått fast med några andra celler. De vi tittade på idag kom från en apa. Imorgon blir det nog mus. 
Nu ska jag återgå till sammanfattningen och godiset, tjoflöjt!

Så här såg det typ ut förra veckan när vi färgade och tittade i mikroskop.
Detta är gramnegativa bakterier för de blir rosa ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0