Pojkhyvve

Ja, nu kanske jag börjat vänja mig vid den nya konstiga frisyren lite grann, men jag vidtar ändå åtgärder så jag började dagen med ett gla c-vitamin! För att få håret att växa snabbare kan man:
- Göra så att det blir sommar för då växer håret snabbare av de vitaminer som kommer från solen.
- Massera hårbottnen 2 minuter dagligen.
- Äta mycket protein och vitaminer. De näringsämnena går i första hand till kroppen, men det som blir över hamnar i hår och naglsr.
- Inte använda shampo som löddrar för mycket då det antagligen innehåller fosfater som sliter och torkar ut håret.
- Använda hårinpackning istället för balsam.
- Inte använda hårprodukter med alkohol i.
- Undvika värmestyling.
- Tvätta håret max varannan/var tredje dag.
Nu har ju jag så kort hår ändå så jag kan tänka mig att många saker gäller mer för de med långt hår eftersom det slits mycket lättare. Därför ska jag nog mest hålla mig till massage, vitamin och protein. Känns najs. Nu är det dock tid att borsta tänderna så jag inte missar bussen till min labbdag. Idag ska vi klippa upp plasmider och låta dem vandra genom en gel, elektrofores alltså. Det här kan bli kul!


Jag och mitt nya pojktyskhår ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0