Gran!

Ställde klockan på halv nio idag, det var nämligen tid att åka inte i den djupa skogen och hitta gran då. Jag tog ju med mig kameran, men foto tog jag inte. Lusten att ta av mig vantarna var inte stor alls. Fy så kallt det var! Mattias var med och min systers pojkvän, vi fick ta två bilar. Min mor är verkligen kräsen vad gäller gran. Jag hittade så många granar som jag föreslog, ingen dög. Vi letade efter tre stycken, så det tog ett tag som ni kanske förstår. Något negativt var att de hade slutat med fika, det brukar de alltid ha där. Det är typ därför vi åker dit och hugger gran. Det sög lite, jag och Mattias hade gått och laddat för det hela tiden medan vi frös näsorna av oss.
  När vi kom hem till värmen spelade jag och Mattias alfapet. Vi börjar verkligen göra pensionärsgrejer mer och mer. Jaja, någon gång ska man börja...
Jobbafton för Mattias idag så han lämnade mig strax efter fyra för att cykla i snöande miljö. Massa mysigt! Jag tillbringade resten av kvällen med att pynta granen, pepparkakshuset och att slå in julklappar. Nu är det inte mycket kvar att göra till julafton.
  Förresten, jag har ju inte öppnat min adventspresent än. Det ska jag gå ner och göra nu. Tjosan!

Gran



Pepparkakshus




Kommentarer
Postat av: elle

haha okej, :D

2009-12-20 @ 21:45:28
URL: http://ellehansen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gran! :D

2009-12-20 @ 22:54:26
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0