Jobba

Det som suger allra mest med varje vecka är att jobba klockan åtta på onsdagar. Att cykla in till stan så sent är inte roligt, nu börjar det bli väldigt kallt om kvällarna och stan ligger långt bort från hus, dessutom är man typ helt inställd på att få varva ner och ta det lugnt. Mysa i en soffa med filt, varm choklad eller te och TV. Så är det ju alla andra vardagar! Dessutom att bara jobba i två timmar känns så jäkla meningslöst. Det hade varit mer okej kanske om det hade varit så här varje kväll...eller, kanske inte, men hallå, en kväll mitt i veckan. Suck.
  Dock vill jag säga att det var ett glädjande besked Mattias kom med idag att han också jobbar ikväll, lite sugigt att han börjar två timmar tidigare än mig bara. Det är mycket roligare att jobba när Mattias jobbar. Alex är bara jobbig och stör mig. Dessutom mobbas han och står i vägen. Elakt. När Mattias jobbar kan vi dessutom åka hem till honom efteråt och somna i hans soffa framför rymdprogram, fastän det inte varit meningen en enda gång det har hänt. Det är najs.
  Nej, nu måste jag få mat i mig innan det är dags att ge sig ut i minusgraderna. Positivt inför cykelturen är i och för sig att det inte verkar blåsa idag. Vind är det jobbigaste jag vet. JOBBIGASTE.
  Svejs!



Min nya tröja från Monki. 200 kr.
Den är lite kort så man borde ha något midjehögt till, men jag är inte jättemycket för det och jag har inte heller något så det får bli som det blir med kortheten ^^


Kommentarer
Postat av: ida

segt o jobba ikväll, vad jobbar du med?

2009-12-02 @ 19:21:16
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0