Knopen

Det har varit väldigt mycket hitande och ditande på senaste. Var hos ingifta farföräldrar på juldagen och åt kalkon, som alltid, och jobbade sedan på kvällen. På annandagen sov jag som en som behövde mycket sömn, umgicks med min familj som nu är helt hemma för det är lov. Trevligt faktiskt. Jobbade på kvällen, sov hos Mattibooi. Tittade i söndags på Inglourious Basterds, en av världens absolut bästa filmer, med Mattias och han höll för mina ögon när jag inte borde tittat. Det var snällt. Igår kväll träffades hela släkten på mors sida hos mormor och morfar där vi åt alldeles för mycket julmat och så lekte vi julklappslek. Jag vann fyra paket, skillZ. En nagelborste, en typ stekpincet/salladsbestick som har två händer, tvåpack tändare och en klädrulle som tar bort damm. Ja, alla klappar var från typ Ge-Kås, men vi älskar mormor för det.
  Idag har jag läst körkortsteori inför mitt prov, segt, men behövligt. Har också haft min mörkerkörningslektion och så har jag varit på Knopen och i princip sagt upp mig. Jag förstod inte Vije, hon verkar inte godkänna att jag vill sluta om jag inte har någon bra anledning till att göra det. Kan inte bara viljan att sluta vara en tillräckligt bra anledning? Mattias sa i och för sig upp sig igår så de tror väl att vi har pratat ihop oss. Är det egentligen så konstigt om vi skulle ha gjort det? Det är väl inte mer än naturligt, de borde ju ha räknat med det från början, att om en försvinner så försvinner båda. Jag är så trött på att få så lite tid med honom. Vi sitter uppe sent varje kväll för jobbar inte han så jobbar jag, vi sover nästan aldrig tillsammans och det finns inte mycket tid till att hitta på saker eftersom vi alltid träffas så korta stunder. Nog om det.
  Mitt samtal idag om nyårsafton med Vije började på att jag ska jobba på nyår till att hon inte vill att jag ska behöva jobba, till att hon inte vet om jag behöver jobba, till att det är 90 procent chans att jag inte behöver jobba, till att slutligen var 99 procent chans att jag inte behöver jobba på nyår. Jag kommer få jobba på nyår ändå. 
  Mattias kommer också få jobba på nyår. Min snygga cavalier som ska matcha mig. Ännu en av tusen anledningar att säga upp sig från Knopen. Imorgon vill jag se Avatar i 3D med min man.


Kommentarer
Postat av: jenny

Tråkigt att det inte verkar funka bra alls på Knopen. :/

2009-12-28 @ 20:53:56
URL: http://jennykindahl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0