Mer julgodis

Efter att i morse gått upp tidigt för att besöka tandläkaren, sista gratisbesöket plus att det var ett besök på helnya Hälsans Hus i Breared, åkte jag en stund till Mattias och gosade. Jag skakade länge hand med hans mormor som är på julbesök ifrån Danmark. Jag och Mattias kysstes senare adjö och han gav sig iväg på sin dags äventyr som innefattar muskelspänning, Gbg och sedan Alice Cooper. Jag hade velat vara där...dumma pengar. Nästa gång han kommer blir det, jag befarar att han liksom dör snart...
   Hur som gick resten av idag till att göra julgodis. Jag gick till affären och köpte x antal ingredienser och började göra ischoklad. Vanlig ischoklad är inte supergott så jag la rice crispies i, det blir mumsigare då. Efter slutförandet av det delade jag hasselnötter, smälte choklad och gjorde någon slags egen grej som jag kanske har haft recept till en gång i tiden då jag senast gjorde det, men nu bara improviseade jag med mängder och det blev riktigt bra. Det är ju då bara två ingredienser så inte så mycket skulle kunna gå fel ändå.
  Jag är nöjd över idag. Mer nöjd än över knäcken...jag ska göra ny. Jag ska också göra mozartkulor, mintkola, kanske vanlig kola och enligt min syster några slags kokoskorvar? Inte något minne av vad det skulle kunna vara, men tydligen har vi gjort det någon gång förut. Är det något mer julgodis man borde göra?





Mums!


Kommentarer
Postat av: Lisa

hurra! :D

2009-12-14 @ 22:19:25
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/
Postat av: MatteSnygg_90

Du är så flitig med julgodis :)

2009-12-15 @ 13:07:06
URL: http://mattiasvictorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0