Pappsi

Fick aldrig tillfälle att blogga under min vistelse hos far så får bli nu istället. Jag åkte upp så att jag var där strax innan han slutade jobba, han slutade fem. Och höll jag på att missa tåget eller?! Ja. Herregud, folk är så sjukt sega när de ska göra något i Hallandstrafikbåset. Jag vet inte vad det är de gör där, men de har typ tusen frågor till personalen där. Jag uteslöt Pressbyrån för att där stod typ åtta pers i kö, men jag gick tillbaka dit när det bara var fyra minuter kvar till tåget skulle gå, för då höll nämligen fortfarande samma människa på längst fram i kön och frågade saker...Hur som måste tydligen alla byta rabattkort nu, de gamla duger inte längre, så han på Pressbyrån segade jättemycket och skulle tvunget överföra typ 1,50 kr till det nya kortet. Då blev jag arg och sa att jag hade bråttom. När jag sen gått ut och runt hörnet stannade tåget in vid perrongen. Det är en bra bit att springa ändå. För folk som inte vet det.
  När pappa lyckats hitta en ledig parkeringsplats i ett fullproppat Göteborg fick jag min efterlängtade födelsedagspresent som jag själv hann kolla ut innan han kom. Ett par stövlar blev det. Score!
  Vi åt också på Tranquilo, en spansk restaurang med alldeles för hög volym på musiken, men annars trevlig. Vi åkte sedan hem och tittade på tv. Såg bland annat Shanghai Knights och så åt vi pumpakärnor (!) och drack öl. Najs.
  Gick och la mig vid tolvtiden, sov ett par timmar, vaknade då av att grannen under, som tydligen är ett fyllo, hade satt på radion på överhög volym så jag hörde bara en jobbig röst genom golvet väldigt länge. Blev inte så mycket sömn och jag vaknade med huvudvärk och illamående. Lyckades ändå ta mig in till stan vid tolvtiden igår, trots att jag rokade sätta mig på fel buss (-.-) och träffa pappa för lunch på Thai Basement, typ. Efter det åkte jag hem till Varberg. Slut på det äventyret.


Stövlar till mig ^^


Kommentarer
Postat av: Lisa

snygga stövlar! sjukt jobbig text johanna! ;P <3

2009-12-12 @ 15:36:29
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0