Städdag

Vaknade hos Mattias idag, råkade visst somna i den där fördömda soffan igår igen. Men, men, är man i det sällskapet är det inte så konstigt, han är alldeles för gosig. Hur som åkte jag in till stan när Mattias hade körlektion och införskaffade julklapp till mor och mormor. Därefter var det min tur att insitta körskolebilen och tydligen har en huvudled inne i stan tagits bort, det vet folk verkligen inte om.
  När jag sedan kom hem och hade lagat mat som jag också åt upp gjorde jag en lista. Den såg ut så här:

- Röja på mitt rum
- Dammsuga på mitt rum
- Byta lakan
- Göra körskoletester
- Sätta foton i album
- Laga Mattias tröja
- Städa på toaletten
- Städa TV-rummet
- Dammsuga övervåningen
- Tvätta mina fönster
- Damma
- Sortera mina och Josses underkläder
- Göra färdigt önskelistan
- Göra en skiva till Karl
- Dricka te

Jag är väldigt stolt över mig själv för jag lyckades nästan med att hinna alltihop. Det jag inte hann med var att helt färdigställa min önskelista och sen att jag bara har fixat låtarna till Kalles skiva, den hann inte bli färdig. Jag säger ändå att det är duktigt. Det tog till exempel en hel timme att göra ett sånt där körskoletest så det var ganska tidstagande. Sen gjorde jag ju faktiskt en sak utöver listan också, vilket var att gå över till morföräldrar och hämta en sugpropp för att fixa så att vattnet rinner snabbare ur våran dusch. Det dumma är att duschen är en kabin och stoppet är ju antagligen inte i duschen utan i avsloppet under duschen och det kommer man inte åt. Jag lyckades ju fixa så att vattnet rann ur snabbare, men vad jag inte anade alls hände för ungefär en timme sen. Jag duschade och tänkte att det skulle gå fort. Inte det. När jag gick ut ur duschen trampade jag ner i en centimeter vatten. Hela toalettgolvet var täckt. Det tog ju bara typ en halvtimme att få bort allt och där finns säkert kvar någonstans. Många handdukar hänger på tork och de lär ju fortfarande vara blöta imorgon bitti. Hoppas min syster ser alla post it-lappar jag satte upp och inte duschar imorgon bitti, det vore förödande.
  Näe, nu orkar jag inte skriva mer. Det blev visst jättelångt. Bild har jag inte hunnit med heller. Förhoppningsvis somnar jag inom snar tid för jag, jag är trött.
  Imorgon är det fredag hela dagen!


Kommentarer
Postat av: Lisa

haha, ja, jag råkade köpa dem^^ jag måste sluta köpa svarta stövlar!

2009-12-04 @ 08:08:45
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/
Postat av: ida

sv: ahaa okej, jag kan tänka mig de. servitris verkar skoj :)

2009-12-04 @ 10:46:18
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Nathalie

sv: det e fint men jag ångara som fan att jag inte hängde med till estetkonserten:(

2009-12-05 @ 18:27:37
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: Nathalie

hoppas du får en bra 2:a advent:)

2009-12-06 @ 11:46:00
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0