Matematik

Inledde dagen med te och hönökaka, Åkes äkta till och med, vid TV:n. Vad som visades idag som var av minsta intresse var ett UR-program om matematikens historia. Det fick mig att inse att man egentligen inte lär sig någonting i skolan och att alla är dumma i huvudet.
Tydligen finns det oändlighet, den är lika stor mellan för heltal, tiotal och bråk, men oändligheten är större för decimaltal, det kom någon smart man på, men innan han dog kunde han inte komma på om det fanns en oändlighet mellan heltalen och decimalerna. Hmm....Orka? Jag vet inte varför jag tittade på programmet för jag förstod mycket få delar av snacket, det jag uppfattade var nog mest namnen...och de har jag glömt nu. Smarta människor borde hyllas mer, för de är smarta. Nu ska jag laga mat.


Jag minns Kurt Gödel, han var rätt het...nej.


Kommentarer
Postat av: Lisa

hihih^^ gödel scmödel:P

2009-10-02 @ 13:48:03
URL: http://lisadahlstroem.blogg.se/
Postat av: Johanna

ens!

2009-10-02 @ 15:06:06
URL: http://johannaboerjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0